الأحد، 7 ديسمبر، 2014

My empty home

هذه التدونية تأتيكم برعاية منال كمال :)
ـــــ
21 يوم!
فاضل تلات أسابيع، شغل كتير كتير كتير لسه ماخلصش.. نفسي ألحق أزور الغابة مرتين كمان!
ـــــ
فيه جوابين لمارية محتاجين يتكتبوا ومش لاحقة أدور على المعلومات بتركيز..
ــــ
:D
بدأت أطور علاقة طيبة بالمكان.. من كام يوم وأنا ماشية في الشارع لواحدي خطر على بالي هو أنا ممكن أعيش هنا لفترة أطول، والإجابة كانت أيوا.. هابتدي أتعلم اللغة وده هايسهل كتير جدا وأنا كده كده بدأ يبقى عندي أصحاب بقابلهم في الويك إيند!!
ـــــ
الحقيقة الرجوع مخوفني، البيت واحشني جدا،
أوضتي بكل التفاصيل اللي فيها وحشاني، والمطبخ :D
لكن مش حابة أرجع أعيش في البيت الكبير الفاضي ده، امبارح كنت بتكلم مع رضوى وقالتلي إن البيت دلوقتي بقى بيت رضوى فمش مستغرب إني أبقى مسئولة عن كل حاجة فيه! ده حقيقي لكنه كبير قوي عليا لواحدي!

رجوع الجامعة بيتحول لكابوس،، يمكن لإن بعد المسافة وطول الفترة الزمنية خلاني أبص من بعيد على المشهد كله، وقرب الذكرى السنوية للأحداث مخليني بفكر مش عاقل أبدا أحط إيدي في النار من غير حماية وأستنى ماتحرقش!

ـــــ
من الناحية التانية واحشني جدا، ولاد أختي وحشوني قوي، انت والبنات واحشني، القعدة والضحك في الأوبرا، عبد الرحمن ومحمود وفريدة، كاترينة
تقريبا أكتر خاطر بيحمسني جدا لما أعد الأيام الفاضلة هو إني أزور كاترينة، طلوع الجبل والإرهاق، الشمس، بسطا وهو نايم على حجري، السما والنجوم..
عايزة أزور اسكندرية وأسيوط..
وأشوف ريهام ومارية النونو..

عايزة أقعد أقرا في ركن أوضتي اللي بحبه والشمس جاية من الشباك فوقي!

ليست هناك تعليقات: