السبت، 26 أكتوبر، 2013

Tips..

ايوة، أوقات كتير أنا بدفع بقشيش كبير.. هو مش أوقات كتير هو غالبا..
أول امبارح كنت بفكر اني لفترة ما جربت "شظف" العيش، وإن كرم ربنا غامرني حرفيا..

هاقولك أنا بحسبها إزاي!
لو أنا واقفة بقالي شوية مش لاقية تاكسي وبعدين ربنا كرمني بسواق تاكسي ابن حلال ومحترم.. فأنا بفكر إن جزء من امتناني لكرم ربنا ده إني ازود البقشيش شوية، بعتبرني وسيلة علشان الراجل ده يسترزق..
هي حاجة أقرب لقسم طبق أكل جه من غير تدبير فيشبع اتنين أو أكتر بدل ما واحد بس ياكله كله!

أنا بعتبر الموضوع كده، لو ربنا كرمني بيك فإكرامك امتناني لفضله عليا!

الحمد لله الذي اطعمنا وسقانا

هناك تعليقان (2):

Muhammad يقول...

الحمد لله الذى أطعمنا وسقانا وجعلنا مسلمين

والله هو تفكير لا غبار عليه، بس ممكن توجيه هذا الفائض فيما هو أولى؛ فيه ناس حالتها اصعب من اللى بياخدوا بقشيش!

Radwa يقول...

موافقاك طبعا، فيه ناس حالتها أصعب.. أظنني مابتأخرش!

الله أعلم