الاثنين، 11 يونيو، 2012

ثلاثية الحلزونة

الزحليمة ..
كل كلمة هاتكتبيها؟
كده
امسحي علامة الإستفهام دي و اكتبي كده
كل كلمة هاتكتبيها كده
يا عم دي بتتمرن ع الكتابة
مانا مش هامتحن بالعربي
اشمعنى هو 
ماكتبتيش ليه اللي هو بيقوله
هه
على فكرة عم باخ ده نصاب
كنا متقابلين في تاريخ كام
22 إبريل 2011
ده تاريخ ايه؟
انا هايجيلي الزهايمر
انا بنسى كتير
انا مش لاقي الجيلي كولا بتاعي
تفاصيل
كله بيهري ف التفاصيل
الذاكرة ملكة مستبدة
ممكن حاجة تيجي على بالك فجأة
و ممكن حاجة تبقى على بالك
انا بعترض على عدم تدوين اقوالي
فيه "ييجي ف الزخنوق و يحشر دماغه"
انا مش فاهمة اصلا الكلام اللي بتقوله هاكتبه إزاي
و سلامنا للحاجة ام حسن
بلاش الزخنوق دي صعبة خلينا ف الفصحى
علل
حبُ النَبْيُ دواءُ الفلوب
علل يا بني النبي مرفوعة ليه؟
ف بقوله إنت فاكره بيستهبل يعني النبي مش ....
أنا مش لاحقة أفهم اللي بتقوله ده مانا يا فهم يا أكتب
خلاص السؤال ده صعب
الله دي طلعت بيضا
طب دي شيكولاته على فكرة
هي في التلاجة عموما
طب ايه الفرق بين بيضا و بضة
ها أنشر؟

ليست هناك تعليقات: