الجمعة، 15 أغسطس 2008

سؤال


هو احنا و احنا عايشين المفروض نعرف كل حاجه كل حاجه بتحصل ليه
احنا ليه بنحب نعمل كده
و ليه عملنا ده
و ليه مش مستريحين لده
و ليه بنحب ده
و ليه خايفين من ده
لازم يبقى عندنا وعي بكل حاجه
و لا نعيشها زي ما كنا عايشينها اطفال صغننين
بنفرح و نزعل و نندهش و نخاف و نتحمس و نحلم
من غير ما نسأل نفسنا عن السبب و لا عن امكانية تحقيق الحلم

***
حبك علمنى اني اطير لفوق من غير ما ابص لتحت

هناك 5 تعليقات:

(^oo^) bad girl (^oo^) يقول...

Good good good......

هانى علوان يقول...

انا مش هعلق عندك تانى الا لما تردى اصل انا كدا حاسس انى بطاردك البوستين اللى فاتوا مفيش غيرى علق ومفيش رد منك . ان كنتى شوفتيهم ومردتيش دى حاجه ترجعلك .

غير معرف يقول...

يا سلام يا قمرة
لأ طبعا مش دايما لازم نعرف احنا بنعمل ايه ليه
مش لازم لما نحب نحب بسبب ولا لما نحلم نحلم بسبب
لكن لما نحلم لازم نتعلم نصبر ونخطط ونتعلم ازاي نرسم طريق لأحلامنا يحولها لواقع
لما تحبي طيري لفوق
ما تبصيش تحت
تحت فيه جروح قديمة ولعبكة كتير مش مهمة وبتأخر مش بتقدم
بس اما تبصي فوق
بصي فوق وكمان بصي قدامك
:) وخدي بالك

هانى علوان يقول...

شكرا يا اميره على المرور والتعليق عندى فى المدونه .. انا بقى بحب اشكر اللى بيعلقوا عندى فى مدوناتهم اقل واجب انى اروح لحد عندهم واشكرهم .
تحياتى

بيسوو يقول...

نص اللي بعمله او بقوله بعمله وبقوله وانا مش عارفة انا عملت كدة ليه..يمكن ده غباء..بس مش بحب افكر كتير

بس ساعات بقى عرق الهبل بينقح علينا وبفضل يسأل ليه وعلشان ايه وبتاع ايه..ومية سؤال وللاسف مفيش اجابة